יצרנים ומשווקים רבים סבורים, כי להניח על המדף, בשווקים השונים, מוצרים
ארוזים היטב בצורה צבעונית, מעוצבת ואטרקטיבית, על מנת למשוך את עין
הצרכנים, הינה שיטת עבודה מספקת ויעילה במכירות ושיווק.
 
דבר זה עבד בצורה יעילה בעבר, אך כיום הדברים מעט השתנו ונראים אחרת.
זה נכון שיש משמעות כבדה לחזות המוצר ולנראות שלו, איך כיום הצרכנים יותר
בררניים ויש להם יותר חופש בחירה, דבר המקנה להם יכולת לאזן בין חזות
המוצר לבין האיכות והמהות שלו. יש כיום מבחר אדיר של מוצרים מסוגים שונים
ומקטגוריות שונות, כך שהיכולת להבחין בין עיצוב ואריזה, לבין איכות המוצר
עצמו - קיימת.
 
בהתחשב בדברים אלו שנאמרו לעיל, יצרנים ומשווקים רבים עושים לא מעט
טעויות בבואם לעצב או לארוז את מושאיהם. להלן כמה הצעות כיצד לבצע זאת
נכון:

■ פענוח לא נכון של קהל היעד- יש מצבים בהם עיצוב האריזה לא מכוון אל
קהל היעד באופן נכון בעקבות מחקר שוק שגוי, כך שהמידע אודות קהל היעד
לא נכון. לדוגמא אם קהל היעד הוא ילדים ונוער – האריזה צריכה להיות
בהתאם. שכיח מאוד שמוצרים רבים נופלים ונעלמים בגלל אריזת מוצרים
שגויה. אך בעזרת מחקר שוק חדש והסקת מסקנות נכונה אתם יכולים לעשות קאמבק למוצר, לעצב אותו מחדש ולפרוח איתו.
חשוב מאוד לדייק במחקר השוק ולנסח באופן ספציפי מאוד את קהל היעד של המוצר ואפילו להשתמש בקבוצות מיקוד ובסקרים על מנת להוציא מידע נכון אשר משקף את המאווים של הקהל אליו אתם פונים.
 
לפרטים בדף בית
 
■ אריזות קטנות או גדולות מדי- מוצרים מסוימים צריכים להיות אינטואיטיביים אל הצרכנים אליהם אנחנו פונים. לדוגמא נשים מעדיפות אריזות שקל ונוח לשאת אותן, ואשר יכנסו בקלות לצד שאר הדברים בתיק שלהן. אוכלוסיה זקנה מעדיפה אריזות שיהיה קל לפתוח אותן ולהשתמש בהן. בהתחשב בקהל היעד, גודל האריזה ואופן הפתיחה שלו צריכים להוות חשיבות עמוקה ומשמעותית כמו שתואר לעיל.
 
■ פתיחה קשה ומסורבלת- אף אחד לא רוצה להיאבק בפתיחת מוצר שנרכש זה עתה. אך גם לא רוצים שהפתיחה תהיה קלילה מדי ותעיד על שברירות מסוימת באריזת המוצר. צריך למצוא את האמצע בין פתיחה קלה לבין פתיחה מורכבת על מנת שתהיה הרגשת בטחון אצל הקונים, אך לא תסכול.
 
■ עיצוב יתר- אנחנו לא בשנות השמונים הגרנדיוזיות והמפונפנות. שמרו על אריזה פשוטה ומידע נוח על גביה. יותר מדי מידע על האריזה (Too Much Information)  יכול לפגוע בחזות המוצר ובאטרקטיביות שלו, מאידך מעט מדי מידע יכול להפוך את חזות המוצר לעקר. צריך לבחור את המינון הנכון והמתאים על פי קהל היעד ובהתחשב בו.
 
לקריאה נוספת: התפקידים השונים של מכונות אריזה
 

בעיות ופתרונות באריזת מוצרים